Καλως Ήρθατε

Η σελίδα δημιουργήθηκε για να μπορούν όσοι θέλουν να διαβάζουν πληροφορίες και νέα απο το χωριό.
Δεν έχουμε σκοπό το κέρδος και γι'αυτό δεν υπάρχουν διαφημίσεις επι πληρωμή.
Το κόστος για την συντήρηση βαραίνει αποκλειστικά ιδίους πόρους και δεν ζητήθηκε ποτέ και απο κανέναν ( ιδιώτη ή δημόσιο φορέα) η συμετοχή σε αυτό.
Οποιοι έχουν πληροφορίες ή υλικό για το χωριό μας ή για την ευρύτερη περιοχή ευχαρίστως να τα προσθέσουμε.
Όσοι έχουν να προτείνουν οτιδήποτε μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μας πατώντας την επιλογή " Επικοινωνία" στο μενού ή πατώντας Εδώ .

Αγία Παρασκευή - Γούμερο Ηλείας - Ανεπίσημη Ιστοσελίδα

Αγία Παρασκευή

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Λίγα λόγια για την Αγία που δοξάζουμε:

Ο βίος της

Νεανική ηλικία H Αγία παρασκευή γεννήθηκε σε ένα προάστιο της Ρώμης επί Αυτοκρατορίας Αδριανού. Γονείς της ήταν ο Αγαθόνικος και η Πολιτεία, που ήσαν θεοσεβούμενοι Χριστιανοί και οικονομικά εύποροι. Η Αγία Παρασκευή γεννήθηκε ημέρα Παρασκευή και έτσι αποφάσισαν οι γονείς της, να της δώσουν το όνομα της ημέρας που γεννήθηκε. Η ανατροφή της από μικρή ηλικία έγινε με βάση Χριστιανικά πρότυπα. Έτσι από μικρή ηλικία έδειξε ιδιαίτερη κλίση προς το λόγο του ευαγγελίου και ξεχώριζε για τον ενάρετο βίο της. Η ενηλικίωσή της και η δράση της Σε ηλικία 20 ετών, η Αγία Παρασκευή έχασε τον πατέρα της. Αυτό στάθηκε σημαντικός παράγοντας στην εξέλιξη της πορείας της, διότι πλέον ήταν μόνη με αρκετά χρήματα ώστε να πραγματοποιήσει φιλανθρωπικό και ιεραποστολικό έργο. Έτσι εκποιεί όλη της την περιουσία σε φτωχούς και αφιερώνει το χρόνο της στην ανακούφιση των ασθενών. Δίνεται ολοκληρωτικά στην ιεραποστολή, διδάσκει σε σπίτια γυναίκες, μικρά παιδιά, διακονεί αδυνάτους, σπεύδει για τις ανάγκες της εκκλησίας της Ρώμης. Μάλιστα με τον καιρό επέκτεινε τη δράση και σε γειτονικά χωριά και εκκλησίες. Πλησίαζε ιδίως νέες γυναίκες, προκαλούσε συζητήσεις, ομιλούσε για τον Ιησού Χριστό, το παράδειγμά Του. Γρήγορα όμως έφτασε στα αυτιά του Αυτοκράτορα Αντωνίνου οι δραστηριότητες της Παρασκευής, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί ενώπιόν του. Η σεμνή και όμορφη εμφάνιση της στον Αυτοκράτορα, λέγεται πως τον εντυπωσίασε. Αλλά και η σύνεσή της, το θάρρος της και η διαύγεια πνεύματος έγιναν αντιληπτά από τον Αντωνίνο, ο οποίος δεν ήθελε να εφαρμόσει τα μέτρα του Ρωμαϊκού νόμου σε βάρος της, όπως ορίζονταν για τους Χριστιανούς. Δοκίμασε πολλές μεθόδους ιδιαίτερα κολακευτικές για γυναίκα, αλλά τελικά έμεινε αμετακίνητη στη θέση της.

Το μαρτύριό της

Η Παρασκευή συνελήφθη και οδηγήθηκε σε τιμωρία βασανισμού μέχρι να ομολογήσει την αποστροφή της από το χριστιανισμό. Αρχικά της έθεσαν μια πυρακτωμένη περικεφαλαία στην κεφαλή της. Εν συνεχεία και αφού δε λύγισε, ρίχτηκε στην απομόνωση. Μια τέτοια οπισθοχώρηση θα σήμαινε μεγάλη νίκη του Αυτοκράτορος και πλήγμα ιδιαίτερα στο γυναικείο Χριστιανικό πληθυσμό που θα έβλεπε τη θερμότερη εκπρόσωπό της να αλλαξοπιστεί. Αυτή όμως αντί να λυγίσει, θεώρησε εξαιρετικό χρόνο την απομόνωση για προσευχή. Μάλιστα λέγεται πως το βράδυ άγγελος Κυρίου ενεφανίσθη ενώπιόν της και την ελευθέρωσε από τα δεσμά της. Η Παρασκευή ενώπιον του Αυτοκράτορα πλέον πάλι, έμεινε σταθερή, ο Αντωνίνος κατάλαβε πλέον το μάταιο της προσπάθειάς του και διέταξε σε βασανισμό μέχρι θανάτου. Έτσι την οδήγησαν ενώπιον καυτού λαδιού. Όμως εδώ αναφέρεται από τον βιογράφο της μέγα σημείο. Πως ενώ εισήχθη στο θερμό λάδι, παρέμενε ανέπαφη. Όταν το άκουσε ο Αντωνίνος δεν πίστεψε σε κάτι τέτοιο και θέλησε ο ίδιος να διαπιστώσει το αληθές, όμως πλησιάζοντας το λέβητα τα μάτια του βλάφτηκαν από τον καυτό ατμό με αποτέλεσμα να τυφλωθεί. Η Παρασκευή όμως με θαυματουργικό τρόπο θεράπευσε τα μάτια του. Έτσι μέχρι και σήμερα θεωρείται προστάτηδα των ματιών. Μετά το γεγονός ο Αντωνίνος άφησε ελεύθερη την Παρασκευή. Μάλιστα από το γεγονός αυτό και έπειτα ο Αντωνίνος διατήρησε θετική για τη εποχή στάση για τους χριστιανούς και για αυτό το λόγο του αποδόθηκε το προσωνύμιο «Αντωνίνος ο Ευσεβής». Έτσι η Παρασκευή επέστρεψε στο έργο της κάτι που έδωσε πολύ δύναμη στη χριστιανική κοινότητα, ιδίως δε στις γυναίκες που στο πρόσωπό της έβλεπαν ένα σημαντικό στήριγμα.

Το τέλος της ζωής της

Όμως σύντομα τον Αντωνίνο διαδέχθηκε ο Μάρκος Αυρήλιος. Μέσα στους πρώτους χριστιανούς που συνέλαβε ήταν και η Παρασκευή. Ο ίδιος έδωσε εντολή σε δύο επάρχους να τη βασανίσουν. Ο ένας ονομαζόταν Ασκληπιός. Αυτός την έριξε σε χώρο που φυλάσσονταν φίδια. Αυτά όμως πέθαναν όταν την πλησίασαν. Ο Ασκληπιός ταράχθηκε, πιθανώς να γνώριζε και αυτά που οι χριστιανοί μεταξύ τους συζητούσαν ή ακόμα να γνώριζε τα λεγόμενα για την ίδια τη Παρασκευή. Μετά τα γενόμενα ανέλαβε δράση ο έτερος έπαρχος ονόματι Ταράσιος. Αυτός όμως της απέκοψε την κεφαλή και έτσι βρήκε τέλος η ζωή της Αγίας και μεγαλομάρτυρος Παρασκευής. Χριστιανοί περιμάζεψαν το λείψανό της και εν καιρώ το τοποθέτησαν στη βάση του θυσιαστηρίου. Η μνήμη της τιμάται από τη ορθόδοξη εκκλησία στις 26 Ιουλίου.

Απολυτίκιον.

Ήχος α' «Την σπουδήν σου τη κλήσει κατάλληλον, εργασαμένη φερώνυμε, την ομώνυμόν σου πίστιν, είς κατοίκιαν κεκλήρωσαι, Παρασκευή Αθληφόρε όθεν προχέεις ιάματα, και πρεσβεύεις υπέρ των ψυχών ημών»

Οι εικόνες της είναι από τον Πανάγιο Τάφο δωρισμένες.

Αυτή τη ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΙΑ τιμά το Γούμερο.

* Η Αγία Παρασκευή Γουμέρου έχει την εξής λογική σειρά κατασκευής - ανακατασκευής. 1501 η πρώτη. 1762 η δεύτερη. 1872 υπάρχουσα, σύμφωνα με την επιγραφή στο νότιο μέρος με τον σταυρό.

Το 1974/75 ο παπά Δούζας την επιμήκυνε 3 μέτρα. Επίσης και το Ιερό όπου ήταν ενταφιασμένος ο  Ιερέας Παναγιώτης Παπαδόπουλος (ο πρεσβύτερος). Βρέθηκαν αβλαβή Ευαγγέλιο, Επιτραχήλιο και επιμάνικα.

Το 1500 το νέο χωριό Γούμερο βρίσκεται στην τοποθεσία "Μάρμαρο" μέχρι σήμερα λέγεται έτσι. .

Οι 3 Ζιπιταίοι πλαισιώνονται και από άλλους γυρολόγους, γύφτους, βοσκούς. ο
1 Οι πρώτοι κάτοικοι: Ντιντιφαίοι Ντουβραΰοι - Τσιμπρέοι Μπλοσκαίοι Λουοτραίοι Ζωγαίοι - Ζωγόπουλον Ντινταίοι Σαρλαμαίοι Νταβαραίοι Δημακαίοι Τζουαναίοι κ.λπ.

Tότε εχτισαν Την "Αγία Παρασκευή" την πρώτη, μικρή και ασήμαντη,Μπορεί να μην ήταν Αγ. Παρασκευή, αλλά Άγιος Παντελεήμων.

Με τον ερχομό των Ηπειρωτών, φτιάχτηκε ο άγιος Παντελεήμων στου Καντερέ .

Πάντως στην παλιά Αγ. Παρασκευή, υπάρχει μεγάλη εικόνα του Αγ. Παντελεήμωνος, δίπλα στην εικόνα της Αγ. Παρασκευής, δωρεά Χρήστου Ντίντα (Μπρούκλης).

Καμπαναριό δεν υπήρχε. Ένα μεγάλο δέντρο βάσταζε την καμπάνα. Το 1953 έγινε το καμπαναριό. Από το Δήμο Ντίντα φέρθηκαν οι καμπάνες.

 

Οι Γουμεραίοι έχουν πολλά θαύματα γνωρίσει από τους αρχαιότατους χρόνους από την ΑΓΙΑ.

ΕκτύπωσηΗλεκτρονικό ταχυδρομείο

Επικοινωνήστε μαζί μας

Τυχαία Φωτογραφία

elies (20)
elies (20)
fire (24)
fire (24)
genikes-1c
genikes-1c
panagiaspiliotisac
panagiaspiliotisac
olimpiada_vravefsi_16_06_1
olimpiada_vravefsi_16_06_1
IMG_0277c
IMG_0277c
GIPEDO GYMNASIO 1c
GIPEDO GYMNASIO 1c
laografikomousio 23c
laografikomousio 23c
nikovac
nikovac
elies (2)
elies (2)
fire (13)
fire (13)
Askitis 7c
Askitis 7c